26.01.21
LA XARXA D'INFORMACIÓ POSITIVA
SANDRA QUERALT ENS PARLA DE PAGESON
El mercat agroalimentari en línia
SUBSCRIU-T'HI!
Aconsegueix informació positiva, gratuïta i en exclusiva cada mes
SUBSCRIU-T'HI!
Aconsegueix informació positiva, gratuïta i en exclusiva cada mes

PAGESON

El nou gran mercat electrònic del producte agroalimentari

El nou gran mercat electrònic del producte agroalimentari

Pili Garcia i Esther Peiró -
02.06.20 -

Pageson neix amb l'objectiu principal de generar connexió. Aquests darrers mesos hem vist com en són d'importants les connexions virtuals, les digitals, les electròniques. Evidentment, sabem que mai res podrà substituir el contacte físic entre éssers humans però en aquells casos en que això no ens és possible, disposar d'un mitjà a través del qual podem saber què passa, més enllà del nostre entorn més immediat, és vital. 

Pageson ja feia un any que s'estava gestant al ventre d'Slowcode però, casualment, ha arribat en un moment en què tots hem après a valorar més fervorasament la necessitat de treballar en xarxa, de FER xarxa.

I precisament, això és el que pretenen els desenvolupadors d'aquest projecte: fer xarxa en un sector (l'agroalimentari) que fins a dia d'avui segons la Sandra Queralt, cofundadora d'aquesta plataforma, ha patit força desconnexió. 

I perquè ens expliqui més detalls del projecte, precisament, avui entrevistem la Sandra Queralt.

Sandra Queralt, cofundadora de Pageson, benvinguda i enhorabona pel naixement d'aquesta plataforma. Com va el confinament?
S.Q.
Moltes gràcies! Molt bé! Estem aquí, intentant seguir treballant i portant una vida, al més normal possible.  
Som enmig d'un confinament (o més ben dit, un desconfinament progressiu) però m'imagino que vosaltres haureu treballat molt aquestes setmanes perquè veiés la llum aquest Pageson.net. Explica'ns primer què és i, després, com neix la idea.
S.Q.
Doncs mira, la plataforma Pageson.net és un espai de venda en línia de productes agroalimentaris de proximitat. Bàsicament, el que hi trobem és una plataforma lliure, és a dir, que qualsevol venedor s'hi pot inscriure, crear un perfil propi i penjar els seus productes, de forma gratuïta. Llavors, l'usuari final (el comprador) el que troba és un ventall de possibilitats ja sigui en format de producte o en perfils de venedors on pot escollir quin tipus de comanda vol fer i què comprar. Un cop ha decidit l'usuari final o el consumidor final què vol comprar, doncs, realitza la comanda i es posa en contacte amb aquell venedor que li pot subministrar (la comanda) directament a casa. És un espai completament lliure (lliure de condicions, lliure de comissions, lliure de cost) que posa en contacte comprador i venedor per poder formalitzar una comanda, una venda, de principi a fi, sense cap tipus d'intermediari. 
Sandra Queralt és cofundadora de Slowcode
Sandra Queralt és cofundadora de Pageson.net
D'acord! És com una mena de directori d'intercanvi, entenc jo, sí? Sou connectors; feu xarxa, mai més ben dit.   
S.Q.
Sí, sí, sí. Som connectors però hem d'entendre aquesta eina com un conjunt de múltiples eines que ja existeixen al mercat i que el que hem anat fent és agafar pinzellades d'un i de l'altre per crear una eina que vèiem molt útil de cara a aquest sector. Llavors, què són aquestes pinzellades de cada lloc? Podríem dir que té una estructura de marketplace (de botiga en línia) on diferents venedors venen a la vegada a la mateixa plataforma. Però al mateix temps hi ha aquest factor de crear perfil propi i de presentar producte que el converteix una mica en únic o més personalitzat. O sigui, una botiga que es vulgui introduir en aquest món de la tecnologia i no vulgui començar amb una inversió tan gran, pot utilitzar aquesta plataforma per a aquest fi que seria el seu comerç electrònic. I a la mateixa vegada, també hi hem posat pinzellades de xarxes socials perquè d'alguna forma acaba sent un espai on tothom pot conèixer-se, es pot descobrir i, a la mateixa vegada, poden interactuar. Com que hi ha una possibilitat de fer un xat, aquest usuari final, aquest comprador, pot consultar sempre o interactuar amb el venedor, de forma directa. Sense que hagi cap aturador pel mig.
A través de Pageson.net es realitza l'operació de compravenda de principi a fi, sense intermediaris
Sandra, qui pot aprofitar aquesta plataforma, afegir-hi els seus productes i posar-los a la venda? Hi ha algun filtre? S'ha de tenir alguna característica concreta per a utilitzar el Pageson.net?
S.Q.
No de forma immediata o de forma directa. O sigui, el venedor pot registrar-se i tan sols registrar-se ja pot crear el seu perfil i posar a la venda el seu producte. Òbviament, és una plataforma enfocada a productes agroalimentaris. Per tant, si qualsevol persona que no fos d'aquest sector, intentés crear un perfil o introduir un producte que no encaixés dins la plataforma, nosaltres, al tenir el control d'aquesta plataforma, podem contactar amb aquesta persona i eliminar o bloquejar aquell perfil. Però en principi, una persona qualsevol que té el seu petit comerç o ven producte, d'una forma immediata i pràcticament automàtica, es pot registrar gratuïtament i ja pot començar a construir la seva botiga. 
D'acord! Durant el confinament han sorgit múltiples plataformes de venda en línia. Pageson.net, què té d'especial, que té de caracerístic i per què ha de ser aquesta l'aposta?
S.Q.
Per nosaltres, la característica principal que té Pageson (i això no en desmereix cap altra) és que crec que tota aquella eina que aporti valor a un sector que està bastant desconnectat, de fet amb tot, i ara més que mai ha necessitat aquest impuls, és beneficiosa. O sigui, poden conviure múltiples plataformes però aquesta, per mi el que té d'especial és que, a part de ser gratuïta i a part de ser accessible per a tothom, et permet anar de principi a fi. Vull dir que en el moment que un pagès o un venedor crea el seu perfil, té cura de la seva imatge i posa a disposició el seu producte, l'usuari final ja hi té accés. I a més a més, en una plataforma que ja et permet no només conèixer-lo o contactar-lo, sinó formalitzar tot el procés de comanda i de venda. Aquest principi i fi és el que crec que acaba sent una mica el punt diferencial de l'eina perquè ajuda a completar-ho tot. 
Clar, és un servei més que el productor, el pagès que ja fa la seva tasca que és produir tingui aquesta mena d'apliació que li facilita la vida. No cal que creï una plataforma; ja la té.  
S.Q.
Exacte és una extensió. O sigui, no necessita crear una plataforma paral·lela o fer una gran inversió per un comerç electrònic personal perquè pot iniciar-se per aquí. En el cas que sí que tingués un comerç electrònic propi, aquests poden conviure, és a dir, pot ser que faci contactes a través de la nostra plataforma i també a través de la seva. És simplement una finestra més. O pot ser que ara mateix no tingués cap opció per poder-se connectar i aquesta en sigui una. En el fons és una eina que pot conviure amb totes les altres eines o altres modalitats de venda. El petit botiguer no té perquè no tenir botiga. I també pot estar aquí. Pot tenir-la, fer la seva feina i també estar aquí. 
Resta d'equip d'Slowcode: Jordi Masferrer, Joey Masip i Pau Vila.
La resta de l'equip d'Slowcode, d'esquerra a dreta: Jordi Masferrer, Joey Masip i Pau Vila
I, realment, no suposa cap cost per al botiguer, per a la persona que vol introduir els seus productes a la plataforma?
S.Q.
No. La nostra idea era crear una eina que fos accessible per tothom i que posés tothom en la mateixa tesitura per dir-ho d'alguna forma. Llavors, la principal idea era: hem de fer un circuit que pugui ser completament gratuït, de principi a fi. Un cop vam establir aquest model i vam poder construir l'eina amb tot aquest circuit gratuït, vam crear uns paquets prèmium. Què implica un paquet prèmium? Doncs que per deu euros al mes, doncs en compte de tenir només tres productes actius, se'n pot tenir deu o trenta, en funció de la quota. O que, a part de les modalitats de pagament que ja t'ofereix la plataforma gratuïtament, si  tens un paquet prèmium, doncs pots tenir-ne actives més. 
O sigui, el que hem fet és que, de principi a fi pugui ser completament sostenible i viable, que ja tothom pugui tenir un canal per vendre i que a partir d'aquí, si la plataforma els agrada, els funciona i encaixa amb ells, puguin contractar per preus molt econòmics diferents modalitats de paquets que s'ajustin a ells i que puguin anar ampliant o completant tota aquesta eina, aprofitant al màxim el seu potencial. 
I ens explicaves abans, Sandra, i m'agradaria tornar-ho a recordar i que ens ho expliquessis una mica millor, que hi ha tota la part de xarxes socials (que també és molt important) perquè, evidentment és molt important que hi hagi  aquesta plataforma de compravenda i que ho faciliteu però després hi ha tota l'altra part de xarxes. També la gestioneu vosaltres? 
S.Q.
Hem posat les eines perquè això funcioni però realment és el mateix venedor el que acaba creant-se el seu propi perfil. O sigui, és una eina que et permet, treballar d'una forma molt senzilla, com ara el Facebook: pots carregar una imatge, el teu logotip, descriure una mica la teva història, com carregar un producte, definir el seu preu, posar també la seva imatge, definir el seu contingut... O sigui, d'una manera molt senzilla, amb passos molt simples, molt ben estudiats de manera que una persona qualsevol pugui arribar a muntar aquesta petita botiga en línia, ells construeixin ja aquest perfil. Un cop el tenen construït, ja estan donant una imatge. Ells ja estan presents a la xarxa, ja s'estan autovenent sols. Tot i així, nosaltres el que també estem fent és, de la forma que està estructurada la mateixa plataforma, intentem sempre que el nouvingut, el nou venedor, sigui d'alguna forma també el més anomenat. També, amb el que tenim molta cura és que amb les nostres mateixes xarxes i les nostres plataformes de difusió, cada nouvingut sigui recomanat, sigui anomenat i, d'aquesta manera, anar donant una mica d'impuls a la mateixa feina que ja està fent el pagès alhora de posar-se aquí. 
Molt bé. També m'agradaria molt que ens expliquéssiu qui sou, qui ha al darrere d'Slowcode que és qui ha creat Pageson, aquest Amazon de la pagesia, que no se'ns oblidi.
S.Q.
Sí. Slowcode és una agència de software. A l'equip som poquets, quatre persones: el Joey que és el CEO i després tenim el Jordi Masferrer i el Pau Vila que també són enginyers informàtics i jo que em dedico una mica més a la part de direcció artística, a part de portar els projectes. En aquesta empresa, bàsicament, el que fem són projectes de cara als clients i oferim serveis, serveis de software que puguin tenir a nivell de  necessitat d'empreses o de particulars. Tot i així, sempre hem estat un equipet que hem tingut molta motivació de poder crear producte propi o nostre i, per tant, obrir una mica una altra línia dins el mateix model de negoci. I sempre hi hagut aquesta inquietud i teníem moltes idees sobre la taula però just per circumstàncies, també circumstàncies familiars d'alguns dels que estem aquí, vèiem una carència en aquest sector. Vèiem que aquest sector agroalimentari, el de la pagesia, estava molt desconnectat i no és una cosa que hagi passat ara amb el tema de la COVID sinó que ja ve de molt més lluny. Sempre ha sigut un sector bastant desconnectat de l'usuari final, desconnectat del tema tecnològic, de les xarxes i, com t'he dit, per temes també familiars, donàvem moltes voltes a què podríem fer nosaltres, com podríem aportar alguna mica de valor, d'una forma fàcil, senzilla o molt ecònomica o inclús gratuïta, com ha acabat sent, perquè aquest sector s'apropés. 
Slowcode pretén aportar valor al sector agroalimentari a través de la creació d'aquesta plataforma
Realment, tot el confinament sí que, en alguns moments, ha estat una oportunitat per tots aquests productors que han fet el salt, que s'han fet visibles, ja que s'ha hagut de fer forçosament compra en línia en moltes ocasions. Perquè, a més, els seus productes, també en moltes ocasions es venen en botigues molt especialitzades o en mercats a l'aire lliure... Per tant, ha arribat en un moment perfecte el Pageson.net. 
S.Q.
Nosaltres, ja t'ho he dit, feia un any que hi treballàvem i vèiem aquesta necessitat i crec que ha sigut una casualitat, diguem-ho així, això que ha passat que ha fet que es veiessin obligats a fer el salt de cop. És a dir, no sabem si això hagués sortit un mes abans o un mes després, si hagués tingut una reacció similar o no però de vegades la vida et porta cap on t'ha de portar i ha passat això i n'hi ha hagut molts que han hagut de fer aquest salt, quasi obigats, però que crec que és un salt que hauria de ser de llarga durada. 
Sembla que ha arribat per quedar-se. Sembla que serà així.
S.Q.
Exacte! Crec que és una cosa que ja vèiem venir, és a dir, almenys els que hi estàvem d'alguna forma ja posats o familiaritzats o tenim contacte directe amb aquest sector; ja vèiem que era una cosa que havia de passar. En algun moment o altre, s'hi havien d'atrevir. Ningú esperàvem i no ens agrada aquesta idea que s'hagin vist obligats o tots ens haguem vist obligats, pel que està passant que no és de bon gust per ningú. Però un cop fet, crec que ja és un pas endavant.
Et volia preguntar, també, pels productes perquè, de moment, el que veiem són productes transformats; sector de l'agroalimentació però amb producte transformat. Teniu previst que també hi hagi gent que pugui vendre el seu producte fresc com fruites, verdures...
S.Q.
La plataforma ja està perfectament preparada i té totes les categories actives perquè el producte fresc també s'hi tingui en compte. Pensa que nosaltres posem la plataforma però no acabem sent els intermediaris. Per tant, tot aquell venedor o aquell productor d'x producte que tingui ja el mecanisme per conservar el producte fresc i poder-lo transportar de principi a fi, ja pot fer ús d'aquesta eina i posar-s'hi. 
Imatge Pageson
Pageson, el gran mercat de compravenda de productes alimentaris en línia
Doncs, és molt molt fàcil, també, posar-nos en contacte amb vosaltres, tant si som compradors, com si volem ser venedors. Entrant a Pageson.net, ho tenim facilíssim.
S.Q.
Sí, sí, sí. I tant si és una cosa com l'altra, només cal entrar a la plataforma, t'hi registres i ja pots començar a utilitzar-la, siguis d'un cantó o siguis de l'altre. 
Doncs us desitgem grans èxits. Enhorabona per aquesta iniciativa! Sandra Queralt, cofundadora de Pageson.net, que ha de ser, també, una de les nostres referències a l'hora de fer la compra, compra de proximitat, compra de qualitat, de productes de la terra. Enhorabona! Grans èxits.
S.Q.
Moltíssimes gràcies!

PODCAST

Entrevista a Sandra Queralt, cofundadora de Pageson

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

CONSERVES ANTONIETA
Elabora unes de les millors melmelades del món
S'HA DE TENIR UN SECTOR AGROALIMENTARI FORT
Teresa Jordà, Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
FRUCTUMcat
El fruit de la perseverança
SUBSCRIU-TE A L'OEST!
Aconsegueix informació positiva, gratuïta i en exclusiva cada mes
  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
_
crossmenu